Probeer nu een maand gratis: PR-software oplossing Persvragen viert eerste verjaardag
John Knol, sales manager van Persvragen: Persvragen is hét real time overzicht voor communicatie-afdelingen in de beantwoording van persvragen
Een maand gratis gebruik van Persvragen voor communicatie-afdelingen, woordvoerders en issuemanagers
Ondanks dat de PR-software oplossing Persvragen na de introductie vorig jaar meteen enthousiast werd ontvangen stond het eerste jaar in het teken van doorontwikkelingen. Samen met sales manager John Knol vieren we de eerste verjaardag van Persvragen.
Het idee voor Persvragen ontstond een paar jaar geleden door een verzoek van de communicatieafdeling van Albert Heijn. Daar was men op zoek naar een systeem om alle binnenkomende vragen en de antwoorden daarop in kaart te brengen.
Het grote Pers en PR-onderzoek van 2022 gaf aan dat het voor meer organisaties soms lastig is om persvragen tijdig en consistent te beantwoorden. Dat versnelde de ontwikkeling van Persvragen nog eens extra.
Altijd consistente antwoorden
Nadat John Knol vertrok bij LexisNexis als Senior Business manager Benelux, vroeg Jeroen Goeman Borgesius of hij zijn ervaring wilde gebruiken om samen Persvragen te introduceren in de PR-wereld.
“Ik was meteen enthousiast om samen met Jeroen deze unieke software te introduceren. Persvragen is een handig dashboard dat in één oogopslag laat zien welke issues er spelen en welke persvragen open staan, wat de deadline is, waar de specifieke kennis binnen de organisatie zit voor het juiste antwoord én wie er aan werkt. Zo voorkom je dubbel werk, geef je altijd consistente antwoorden en bouw je automatisch een interne kennisdatabase op. Er is niets vergelijkbaars dat zoveel tijd bespaart.”
Maatwerk binnen een systeem? Dat kunnen wij.
‘Zowel profit als non-profit organisaties werken inmiddels met Persvragen’, zo vertelt John Knol. ‘Dankzij onze early adapters die vanaf de lancering met het systeem werken, zoals Heineken en Provincie Zuid-Holland, weten we inmiddels dat er altijd behoefte blijft aan maatwerk. Bijvoorbeeld een andere benaming van functies of een aangepast uiterlijk. Die ruimte hebben onze programmeurs voorzien bij het ontwikkelen van de software.’
Voor kleine én grote spelers in de communicatiebranche
Voor grote klanten zoals Waternet, Heineken en Gemeente Den Bosch is de tool heel interessant, omdat bij hen meerdere woordvoerders vanaf diverse locaties tegelijk over dezelfde data moeten kunnen beschikken.
Maar ook kleinere organisaties profiteren van Persvragen. ‘Het is fijn om in één oogopslag te kunnen zien wat er speelt en waar welke kennis in de organisatie zit. Ons streven is dat Persvragen over twee jaar het meest logische gebruikersplatform van een gezonde communicatie-afdeling is’, aldus John Knol.
Een maand gratis gebruik van Persvragen
PR-Dashboard biedt een maand gratis toegang tot Persvragen. Op deze manier maak je kennis met de handige en gebruiksvriendelijke PR-software voor communicatie-afdelingen en woordvoerders. Wie langer van Persvragen gebruik wil maken kan een abonnement afsluiten dat €200,- per maand kost. Wie gebruik maakt van de gratis proefperiode krijgt daarnaast ook een persoonlijke introductietraining om er direct optimaal gebruik van te kunnen maken.