06 april 2023

Verslag PR-Bootcamp 'De nieuwe editor'

Vorige maand lanceerde PR-Dashboard een nieuwe editor waarmee je nóg gemakkelijker berichten opstelt en verzendt. Een nieuw systeem brengt een aangepaste werkwijze en vragen van gebruikers met zich mee. Daarom organiseerde PR-Dashboard op 30 maart in RAI Amsterdam een interactieve PR-Bootcamp over het gebruik van de nieuwe editor. Onder begeleiding van PR-Dashboard-experts Jeroen Goeman Borgesius, Kim Klaver en Vincent Schroers gingen de deelnemers actief aan de slag met het nieuwe verzendsysteem.  

 

“Een nieuw systeem en bijbehorende werkwijze geeft soms onzekerheid bij gebruikers. Dat merkten wij ook en zo ontstond deze PR-Bootcamp”, vertelt Kim Klaver, Managing Director bij PR-Dashboard. Voor ons is het heel fijn om direct met onze abonnees te overleggen en te kijken waar wij van onze kant de editor nog verder kunnen verbeteren.”

Tijdens de PR-Bootcamp was er dan ook genoeg ruimte voor interactie. Oprichter en eigenaar van PR-Dashboard Jeroen Goeman Borgesius nam, voordat ze zelf aan de slag gingen, de deelnemers eerst stapsgewijs mee door het nieuwe verzendsysteem. “Eén van de doelen van de nieuwe editor is om tijd te besparen. Zo weten wij dat veel gebruikers persberichten in Word maken. In de nieuwe editor kun je kopiëren en plakken uit Word en andere programma’s zonder verlies van bijvoorbeeld opmaak en links. Dat scheelt een hoop werk.” 

 

Kijken en luisteren naar de wensen van gebruikers

De nieuwe editor is zoals altijd ontwikkeld in samenwerking met abonnees. De behoefte aan gepersonaliseerde persberichten neemt bijvoorbeeld toe, net zoals een snellere werkwijze. Daarnaast zijn er veel vormgevingseisen die gesteld worden aan nieuwsbrieven en PR-mailings. Martijn en Mitchell van Marketing & PR-bureau Vertigo 6: “Het scheelt ons ontzettend veel tijd dat de nieuwe editor de opmaak van Word-document overneemt. Maar we worden vooral blij van de vele customization opties. Nu kunnen we de mailings voor onze klanten voorzien van hun eigen, herkenbare stijl.”

Ook abonnee Carola, werkzaam bij RAI Amsterdam, is tevreden. “Er is goed gekeken naar de wensen van de eindgebruiker.  Daardoor is het systeem heel intuïtief en makkelijk in gebruik voor mij.” Content creator Kim, actief bij FonQ, geeft de nieuwe editor ook een warm welkom. “De oude editor was nogal ‘rechttoe, rechtaan’. Er zijn nu zoveel meer mogelijkheden om je bericht te personaliseren en kleur te geven.”

PR-Dashboard kijkt terug op een succesvolle PR-Bootcamp. “De toegevoegde waarde van zo'n bootcamp is van elkaar leren: dat je als deelnemer kunt zien hoe anderen ermee werken. En wat betreft dat leren: we hebben een instructievideo beschikbaar gemaakt  en abonnees kunnen natuurlijk altijd hun vragen stellen via de chat, mail of telefonisch. Zo willen we iedereen zo goed mogelijk ondersteunen”, licht Kim Klaver toe.

 

 

Gratis training

Wil jij ook graag persoonlijke uitleg? 

 

Plan hier gratis jouw training in