25 september 2020

PR via de klantenservice

Bij Gero zullen ze wel heel blij zijn geweest met deze publicatie in de Consumentengids.
Een hele pagina positieve aandacht in dit kritische medium, en de enige investering was een setje messen!

Dit is een mooi voorbeeld dat ook andere afdelingen binnen een organisatie voor goede PR kunnen zorgen. In dit geval had de afdeling klantenservice blijkbaar wat vrijheid gekregen bij het omdraaien van een negatieve ervaring naar een positieve. En zo werd een wat oudere meneer plotseling een influencer met een bereik van ruim 400.000 kritische consumenten…

Denk als PR-afdeling eens na of er in jouw organisatie een afdeling is die voor positieve ervaringen kan zorgen en zo de klant storytelling kan laten doen over jouw bedrijf of organisatie.

De schoonmakers van Disneyland
De Disneyparken zijn daar ook heel goed in. Google maar eens op “Disneyland paints Mickey with a broom” en je ziet tientallen filmpjes van schoonmakers die tijdens hun werk met een natte bezem Disney figuren op de straat schilderen, gewoon omdat het mag van hun baas.
Ze geven blije gezichten bij bezoekers en zorgen voor views online zonder dat Disney de filmpjes heeft moeten posten.


Bijlagen en downloads

IMG_20190311_094431-500x667.jpg
Download bestand