Timing is alles: Hoe je persberichten perfect afstemt op media deadlines
Timing is alles: Hoe je persberichten perfect afstemt op media deadlines |
Het moment waarop je een persbericht naar de pers verstuurt, is een van de belangrijkste beslissingen voor het verkrijgen van zoveel mogelijk publiciteit. Toch wordt hier vaak niet voldoende aandacht aan besteed. |
De meeste pers- en verzendlijsten bestaan uit een mix van media. Dat is positief, maar het is vervolgens belangrijk om deze media te verdelen op basis van de frequentie waarin ze verschijnen. Hieronder leggen we uit hoe je het effect van je persbericht maximaliseert door de juiste timing te kiezen. |
Plan je persbericht dus zorgvuldig, rekening houdend met de deadlines van de diverse media en eventuele follow-up activiteiten, zoals het benaderen van journalisten voor aanvullende informatie of interviews. |
Filter op deadline |
Pas vervolgens het persbericht aan op basis van deze informatie: |
|
Met PR-Dashboard is het eenvoudig om een persbericht te kopiëren en aan te passen. Over het algemeen geldt: hoe meer versies je hebt voor specifieke media en hoe beter deze zijn afgestemd op de deadlines, hoe groter het succes. |
Meer relevante plaatsingen en een betere relatie met journalisten |
Zoals je ziet, omvat PR meer dan alleen het schrijven en versturen van een persbericht. De extra inzet loont; wie bovenstaande aanbevelingen ter harte neemt, behaalt betere resultaten uit de PR-inspanningen. |
Microtiming van je persbericht |