19 juni 2025

Teamwork staat centraal voor Dutch PR Awards-genomineerde Vera Kops van Team Lewis

Allereerst van harte gefeliciteerd met je nominatie voor de Dutch PR Awards. Wat betekent deze nominatie voor jou persoonlijk en Team Lewis? 

"Het is superleuk. Vorig jaar waren we al trots dat een aantal collega’s een plek in de PR100 hadden bemachtigd, een mooie erkenning. Ik moet even wennen aan het feit dat het nu om mij persoonlijk gaat. We zijn echt een team en teamwork staat bij ons centraal. Maar mijn nominatie werd aangedragen door het team, dus daar ben ik wel heel trots op."

Dutch PR Awards
"Het is goed om het vakgebied te vieren, het is namelijk een prachtig vak. De aandacht en waardering die het hiermee krijgt, is terecht. Zowel de rol als het belang van PR worden groter, en die trend is al jaren gaande. PR-bureaus bieden steeds vaker een fullservice-aanpak, en dat levert successen op. Nederlandse PR-bureaus leveren kwalitatief en creatief heel goed werk, en we mogen elkaar daarin best inspireren. Daarom is het goed dat het vakgebied gevierd wordt.

We zijn al jaren klant bij De Perslijst en Media Info Groep, maar dat is voornamelijk zakelijk. Door het initiatief om de Dutch PR Awards weer te organiseren, krijgt de samenwerking een impuls en investeren ze in de industrie."

Successen en projecten in de pijplijn
"Onze successen? Dat is kiezen tussen mijn kinderen! We hebben veel mooie projecten gedaan, maar waar ieders hart sneller van gaat kloppen, zijn de goede doelen die we steunen met de Team Lewis Foundation. Iedere medewerker krijgt twee Charity Days en €1.000. Dit doneren we aan een goed doel door het een podium te geven met onze middelen. Een daarvan is Stichting MIND Us. Daar hebben we een brandvideo voor gemaakt om meer aandacht te krijgen voor de mentale gezondheid van jongeren.

In de pijplijn hebben we mooie, inspirerende verhalen die een groot publiek verdienen. Bijvoorbeeld Chiquita: zij willen groene bananen introduceren in de supermarkt. Lijkt een klein verhaal, maar het heeft een belangrijke context die toekomstig consumentengedrag kan beïnvloeden. Daar gaan we ook voor, een mooie balans tussen grote en kleine verhalen, maar altijd met impact. Want de lancering van GTA 6 komt er ook aan, en dat is toch wel groot. Echt een summum voor ons als PR-professionals. Iedereen zal daarover schrijven!"