Van zaal naar nominatie; Laura Emous zet de PR van Food Cabinet op de kaart

Gefeliciteerd met je nominatie voor de Dutch PR Awards. Wat betekent dit voor jou en Food Cabinet? "Het is heel tof. Vorig jaar zat ik nog in de zaal van de Dutch PR Awards en dit jaar sta ik op de lijst met genomineerden. We hebben de afgelopen vier jaar hard gewerkt aan PR binnen Food Cabinet. Het was destijds bij ons bureau nog geen vaste dienst die we aanboden, maar inmiddels hebben we een sterk team opgebouwd en een goede track record van mooie PR-campagnes. Dan is deze nominatie wel de kers op de taart. Het is sowieso goed dat PR in de schijnwerpers komt. Er zijn natuurlijk aardig wat marketing- en communicatie-awards, maar PR is een ondergeschoven kindje. Het is heel goed dat dit er is, want ons vak is echt een andere specialisatie. We zijn misschien minder zichtbaar, maar wel onmisbaar." Ontwikkelingen binnen PR "Er zijn zeker een paar interessante ontwikkelingen binnen de PR. Tegenwoordig is het een integraal onderdeel van een bedrijf. Dat merken we ook, omdat we eerder aan tafel komen. Samen met bedrijven bepalen we waar ze voor staan, en in deze tijd is het belangrijk om echte verhalen naar buiten te brengen. Ook mede door AI is er veel nepnieuws. Met PR kunnen we ervoor zorgen dat de juiste informatie naar buiten wordt gebracht. Tegelijkertijd is AI ook een handige tool. Je zou kunnen zeggen dat het een goede stagiaire is, maar het brengt wel verantwoordelijkheid met zich mee, zoals factchecken bijvoorbeeld." Van niets, iets maken Ook hebben we tijdens Dry January voor Lowlander naar buiten gebracht dat ze volledig overgaan op Low & No. Dus biertjes zonder alcohol of laag in alcohol. Dat was inhoudelijk een heel sterke campagne en hebben we zowel de B2B als B2C media bereikt. Oh, en met het NK Broodbeleggen heeft broodje Elvis gewonnen.” |