04 juli 2025

Kiki Hirschfeldt, Coebergh Communicatie & PR: ‘Hard werken en plezier maken’

Kiki Hirschfeldt, eigenaar van Coebergh Communicatie & PR, is genomineerd voor PR-persoon van het Jaar.

Van harte gefeliciteerd met je nominatie voor Dutch PR Award PR-persoon van het jaar. Hoe kwam de nominatie jou ter ore?
“Via een e-mail van Bas Vlugt, hoofdredacteur van Marketing Report. Hij schreef dat de uitreiking in oktober is en vroeg of ik dan beschikbaar ben. Dat was wel even een verrassing, een hele leuke en eervolle. Het is een teken dat je gezien wordt. En het draagt bij aan de volwassenwording van het vak.

Het is heel goed dat PR-Dashboard en de Media Info Groep dit initiatief genomen hebben. Ik heb het idee dat steeds meer mensen begrijpen hoe essentieel PR is binnen de communicatiemix. Zo’n verkiezing helpt om dat nog scherper op de kaart te zetten. Misschien is het ook een mooi moment om vakgenoten aan te moedigen wat vaker zélf PR te maken over ons vakgebied.”

Uitdagingen binnen het vak
“Dat is voorop blijven. Je ziet bureaus opkomen en verdwijnen. Het is een vak waar je hard voor moet werken, dat red je niet alleen met talent. Succes behalen is mooi, maar het behouden is de kunst. Daarvoor moet je blijven vernieuwen én een stevige basis houden. AI en social media zijn daarin relevant, maar ze veranderen voortdurend. Wat wél blijft: hard werken en plezier maken. Dat heeft bij Coebergh altijd prioriteit.”

Onmisbaarheid van PR
“PR brengt de boodschap van een organisatie tot leven. Het helpt om scherp te formuleren waar je voor staat en zorgt dat dat verhaal geloofwaardig overkomt, of het nu gaat om leiderschap, maatschappelijke betrokkenheid of het lanceren van een nieuw product. PR is ook nog eens een relatief goedkope manier om zichtbaarheid te creëren en een sterke reputatie op te bouwen. Als je dat afzet tegen de miljoenen die vaak in marketing worden gestoken, is PR stuiverwerk. Veel bedrijven hebben dat nog altijd niet voldoende in beeld.”