10 juli 2025

De kunst om een verhaal tot leven te brengen geeft TALK ABOUT’s Natasja Gregorowitsch voldoening

Van harte gefeliciteerd met je nominatie voor de Dutch PR Awards, PR Persoon van het jaar. Wat betekent deze nominatie voor jou?
“Ik ben oprecht blij met deze nominatie. Ons vak mag wat meer trots en zelfbewustzijn tonen. In sectoren als reclame en marketing wordt succes al decennialang gevierd met prijzen, terwijl PR vaak te bescheiden blijft. Zo’n award is wat mij betreft meer dan een trofee, het is een signaal dat we als branche volwassen genoeg zijn om onszelf serieus te nemen.”

PR in de puurste vorm
“Ik ben een groot voorstander van PR in de puurste vorm. Impact maken door een goed verhaal en relevante inhoud. Het afgelopen jaar hadden we verschillende projecten waar ik trots op ben, juist omdat het niet voor de hand liggende campagnes zijn. De kunst om een verhaal tot leven te brengen geeft mij voldoening. Natuurlijk is het mooi werken met grote merken en dito budgetten, maar ik vind de kleinere, minder vanzelfsprekende cases vaak het meest creatief en uitdagend.

Bijvoorbeeld een productintroductie waarvan je in eerste instantie denkt: hoe maken we dit relevant? Dán begint voor mij het echte vakmanschap. Door scherp te graven naar een unieke invalshoek, een verrassende samenwerking te bedenken met een geloofwaardige ambassadeur, of content te creëren die zó aanspreekt dat media er niet omheen kunnen.

En ik ben er trots op dat klanten als Villeroy & Boch, Bredemeijer en Jaga al bijna vijftien jaar blijven. Dat zegt uiteindelijk meer dan welke award ook.”

Onmisbare spil
“PR-Dashboard is voor ons een onmisbare spil in de operatie. We gebruiken het niet alleen als database en distributieplatform, maar ook als manier om structuur en snelheid te brengen in ons werkproces. Het stelt ons in staat om snel en gericht persinformatie te delen, maar bijvoorbeeld ook om nieuwsbrieven op een professionele manier te verzenden.

Daarnaast onderhouden we een uitgebreide newsroom op onze website, zodat journalisten direct toegang hebben tot actueel beeldmateriaal en persinformatie. Het lijkt misschien een detail, maar juist die toegankelijkheid maakt het verschil. Je verlaagt de drempel en verhoogt de kans dat je verhaal wordt opgepakt. Dat is uiteindelijk waar het om draait in PR, relevantie, snelheid en vertrouwen.”

De Dutch PR Awards is een initiatief van PR-Dashboard en de Media Info Groep en wordt
georganiseerd door Marketing Report.