Glamour, AI en PR-talent: terugblik op de Dutch PR Awards 2025

Het was de tweede keer dat de Dutch PR Awards werden georganiseerd, en anders dan vorig jaar stond het event dit keer helemaal op eigen benen. In Haarlem, met de Stadsschouwburg als prachtig decor, verzamelden PR-professionals zich in stijl om een avond lang hun vak te vieren en de uitblinkers in de branche in het zonnetje te zetten. |
Het grote aantal inzendingen liet zien dat niet alleen de Dutch PR Awards steeds serieuzer worden genomen, maar ook het PR-vak zelf. Dat bleek gedurende de avond ook, zonder dat het zo bedoeld was, hét thema te zijn. |
![]() Peter Wybenga. Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
Bij binnenkomst spraken we een van de organisatoren, Peter Wybenga, die dat mooi samenvatte: “We leven in een tijd waarin verschillen in het mediavak duidelijk te zien zijn. Veel reclamebureaus hebben het op dit moment niet makkelijk, maar met het PR-vak gaat het juist heel goed. Dat zien we aan het aantal inzendingen dit jaar. Ik vraag me af waar dat verschil precies vandaan komt tussen deze twee takken binnen de marcombranche.” |
![]() Onze eigen Jeroen was natuurlijk ook van de partij
|
![]() En Kim natuurlijk ook. Foto's Dennis Jak.
|
Genomineerden vol zelfvertrouwen en een fotomoment Er werd ook gretig gebruikgemaakt van de speciaal hiervoor neergezette photowall, waar collega’s en opdrachtgevers samen de voorpret op het hopelijk aankomend succes vastlegden. |
![]() José Mes. Foto Dennis Jak
|
![]() Dennis Jak. Foto van Jurgen Jacob Lodder
|
PR & AI |
![]() Bart Meerdink van Beeckestein. Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
![]() Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
De PR-Awards |
![]() Hatice van Leeuwen. Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
![]() Farouk Nefzi. Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
De presentatie van de avond was in handen van de uiterst bekwame en proactieve Hatice van Leeuwen, die later ook professioneel een technische storing van de AV wist op te vangen en toelichting gaf bij de diverse cases. Gelukkig was dit snel opgelost. |
Automotive had de eer om als eerste sector prijzen in ontvangst te nemen. Juryvoorzitter Farouk Nefzi, CMO bij Feadship, gaf eerder al aan dat er flink gediscussieerd was over sommige cases, mede omdat de kwaliteit van de inzendingen erg hoog lag. Het overhandigen van de awards en de onderbouwing gebeurde door Farouk, die zichtbaar onder de indruk was van diverse inzendingen. |
![]() Goud voor Crisp. Foto Dennis Jak
|
![]() Zilver voor Counter Collective. Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
Na wat opbouw van spanning was het Counter Collective dat zilver mee naar Zaandam kon nemen, terwijl Crisp PR er met het goud vandoor ging. De jury: “Met Utrecht Energized smeedde Crisp PR & Communicatie een krachtig consortium dat een complex project tot één helder doel bracht. De Europese primeur in V2G-technologie en meer dan 300 publicaties wereldwijd onderstrepen het internationale succes. Slim hoe MyWheels strategisch én creatief is gepositioneerd; aantrekkelijk voor bewoners, media én beleidsmakers. Lef, regie en samenwerking komen hier voorbeeldig samen: goud waard.” |
Het artikel is te kort om alle winnaars uitgebreid te noemen, maar via deze LINK zijn ze allemaal terug te vinden. |
‘De Oudejaarsloterij is een traditie geworden’ |
![]() Newslab. Foto van Jurgen Jacob Lodder
|
PR-Kweekvijver van de toekomst |
![]() Niki Wijnen, PR Talent van het Jaar. Foto van Jurgen Jacob Lodder
|
Non-profit, toch goud |
Vreemde eend in de bijt |
Jurylid én prijswinnaar |
![]() Marcommit is bureau van het jaar geworden. Foto van Jurgen Jacob Lodder.
|
Belangrijk om te vermelden is dat Marcommit PR Bureau van het Jaar werd en Vera Kops (TEAM LEWIS) PR Persoon van het Jaar. Maar natuurlijk zijn alle winnaars belangrijk en verdienen zij felicitaties. Voor PR-Dashboard was het een ontmoeting met oude bekenden en nieuwe gezichten en vooral ook een plek waar wij bureaus en opdrachtgevers helpen hun doelen te bereiken en awards te winnen. |
![]() Vera Kops is PR Persoon van het jaar. Foto van Jurgen Jacob Lodder
|
Take aways |
Tot volgend jaar tijdens de Dutch PR Awards 2026! |
PS: Bij het vertrek kregen alle gasten een onderzoeksrapport mee: Het Grote Pers en PR Onderzoek 2025. Wil je ook een versie ontvangen? Laat je gegevens hier achter en we sturen het je toe! |
![]() |