19 januari 2022

De vijf meest gestelde vragen door gebruikers van PR-Dashboard

PR-Dashboard heeft een klantenservice waar je u tegen zegt! Zo kun je tijdens het gebruik altijd bellen of mailen voor ondersteuning, of je maakt gebruik van de chatfunctie. Je krijgt direct antwoord op jouw vragen. Zelfs 's avonds en in het weekend!

Wil je weten welke vragen het meest gesteld worden? En wat de antwoorden daarop zijn? Lees het in dit artikel!

 

1. Hoe betrouwbaar is jullie database?

Onze database is een gecontroleerde database. Ons updateteam belt alle journalisten drie tot vier keer per jaar om gegevens te controleren. Adriaan, Imar en Rachel controleren dan niet alleen de NAW-gegevens, maar leggen ook de toestemming voor het ontvangen van persberichten vast, noteren bijzonderheden en andere contactinformatie van de journalist en ze stellen de rubrieken vast waarin iemand opgenomen wil worden. Zo voldoet de database die jij gebruikt altijd aan de eisen van de AVG wet.

Van de media (titels) noteren zij onder andere de redactionele formules en medium bijzonderheden zoals doelgroep, oplages en het aantal unieke websitebezoekers etc.

Bij freelancers leggen ze ook vast voor welke opdrachtgevers ze werken. Zo kun je je persbericht ook sturen naar precies die freelancer die bijvoorbeeld beautyverhalen schrijft voor Linda of die de reisredactie van De Volkskrant aanvult.

 

 

2. Hoe maak ik de ultieme verzendlijst?

Met slimme filters maak je een eerste selectie. Kies een rubriek, maak de keuze tussen consumenten- of vakmedia, het soort media (online, print, freelance, radio, tv etc), de frequentie, eventueel het aantal social media volgers of het gebruikte social kanaal.

Daarna kun je verder verfijnen op trefwoord (tags). Zo maak je de beste selectie voor jouw berichten of social acties.

Wil je de beste regionale mediaselectie? 

Van ieder medium hebben wij het verspreidingsgebied in kaart gebracht. Kies een plaatsnaam, een gemeente of een provincie en je ziet direct welke media daar verspreid worden.

 

3. Ik krijg mijn afbeelding niet toegevoegd aan het persbericht, kunnen jullie mij helpen?

Zorg dat het bestand een eenvoudige naam heeft, die niet bestaat uit allerlei leestekens zoals @#$%^. Dit wordt door ontvangende mailservers vaak gezien als onveilig, dus daarom accepteert de editor dit niet. Afbeeldingen in het bericht zelf kunnen niet te zwaar zijn en zorg voor een maximale resolutie van 1000px. Wil je high res afbeeldingen toevoegen? Geen probleem: je kunt tot 20 afbeeldingen toevoegen van pers stuk tot zelfs 16 MB.

 

4. Ik wil eigen contacten toevoegen, hoe doe ik dat?

Begin op de pagina Contacten. Klik links onderaan op Beheer eigen contacten.  klik rechtsboven op de oranje knop "ik wil".  Met "Contact toevoegen" kun je ze per stuk invoeren. "Contacten importeren" geeft je een template voor een heleboel tegelijk.

 

5. Ik heb een tijdje geleden een contactlijst gemaakt. Nu wil ik deze weer gebruiken, maar hoe voeg ik nieuwe journalisten toe?

Wij voegen wekelijks nieuwe journalisten toe. Net zoals Spotify met muziek doet, laten wij jou weten of er nieuwe journalisten zijn in jouw favoriete rubrieken. Ze staan op de homepage onder de kop  'Voeg deze journalisten toe'.

Met een paar clicks voeg je ze toe aan een eerder gemaakte contactlijst. Een kwestie van nog geen minuut werk!

De journalisten die in jouw contactlijsten staan blijven up-to-date, omdat de aanpassingen van ons update team automatisch worden verwerkt.

 

Antwoord op de meeste vragen vind je ook in de kennisbank. Log in in PR-Dashboard, kies voor de chatknop en kies vervolgens voor Search. Kom je er niet uit? Klik dan op Ask en stel ons jouw vraag. De chat wordt altijd beantwoord door Jeroen Goeman Borgesius of Kim Klaver. We helpen je graag!