Nieuwe editor maakt PR-Dashboard nog gebruiksvriendelijker
Nieuwe editor maakt PR-Dashboard nog gebruiksvriendelijker
Dit jaar staan de ontwikkelingen bij PR-Dashboard vooral in het teken van tijdbesparing. PR-mensen werken vaak onder hoge tijdsdruk en de nieuwe software gaat helpen om meer te doen in minder tijd. Welke ontwikkelingen dat zijn vragen we aan Vincent Schroers, IT-manager bij PR-Dashboard. |
Nieuwe editor
Eerst maar over het nieuwe verzendsysteem. Het grootste verschil ten opzichte van het huidige verzendsysteem is de editor. Oftewel, het gedeelte waarin het persbericht wordt opgemaakt. De moderne, snellere én gebruiksvriendelijkere werkwijze maakt het werk van PR-specialisten nog makkelijker en zij kunnen binnen no time een persbericht opstellen, vormgeven én versturen.
Blokkendoos Het mooie van het nieuwe verzendsysteem is dat het werken eenvoudiger wordt en de mogelijkheden groter. De nieuwe editor werkt in feite als een ‘blokkendoos’, denk in de richting van MailChimp. Je sleept blokken in het werkveld en bepaalt zelf de structuur. Wil je bijvoorbeeld twee tekstkolommen naast elkaar plaatsen? Dan sleep je de kolommen op de plek waar je ze wilt hebben en vul je deze met de tekst. Ditzelfde geldt voor het invoegen van afbeeldingen. |
Spellingscontrole en plakken
Bovenop deze nieuwe opmaak features hebben we ook een spellingscheck toegevoegd. Heel eenvoudig controleer je jouw Nederlandse of Engelse tekst om zo grammaticale fouten te voorkomen.
Nog meer tijd bespaar je doordat je tekst direct uit Word kunt kopiëren. Weblinks en bulletpoints blijven staan en ook vette of gearceerde tekst behouden hun opmaak.
Perfect in de mailbox
Maak je gebruik van afbeeldingen en tekst? Dan zorgt het verzendsysteem ervoor dat jouw persbericht op alle soorten beeldschermen perfect leesbaar blijft. Afbeeldingen worden altijd perfect geschaald en weergegeven. En mocht je je nu afvragen; hoe ziet mijn persbericht er dan op mobiel uit? Eenvoudig: Met een knop kun je zien kun jij vooraf zien hoe jouw persbericht op desktop en mobiel wordt weergegeven. Geen verrassingen meer en super e-mail vriendelijk dus.
RSVP systeem voor persevents
Tot zover de zichtbare veranderingen. Maar ook ‘onder de motorkap’ is er veel geoptimaliseerd. Hierdoor werken onze systemen sneller en kunnen we nieuwe ontwikkelingen en nieuwe softwareproducten makkelijker implementeren.
We zijn bijvoorbeeld bezig met de voorbereidingen van PR-RSVP. Hiermee stuur je een uitnodiging voor een persevent mee met je persbericht. Ontvangers die willen deelnemen kunnen zichzelf met één klik registreren. Het aantal deelnemers wordt realtime bijgehouden zodat je ook direct een deelnemerslijst hebt.
Workflow bij meer klanten
Daarnaast werken we aan de implementatie van een workflow zodat bureaus met verschillende klanten duidelijk overzicht hebben. Dit zorgt voor meer inzicht in resultaten en prestaties. Ook kunnen journalisten zich binnenkort per klant afmelden.
Two Factor Authentication Deze week nog wordt de veiligheid vergroot met Two Factor Authentication (2FA) per e-mail. In maart beginnen we met het stapsgewijs introduceren van de andere ontwikkelingen. Zo krijg je steeds even de tijd om te wennen voordat er nieuwe functies bij komen. |