22 april 2024

JP Verhagen (Rembrandthuis) over het gebruik van PR-Newsroom: ‘Het is voor mij echt een time saver.'

JP Verhagen (Rembrandthuis) over het gebruik van PR-Newsroom: ‘Het is voor mij echt een time saver.'

Wat was in eerste instantie de reden dat je met een newsroom wilde gaan werken?

‘Voorheen werkte ik met grote internationale pr-bureaus. Vaak hadden die een newsroom voor hun klanten of een zeer goed georganiseerde toolsroom. Ik vond dit altijd een fijne manier van samenwerken. Bij het Rembrandthuis hadden we eerst een statische webpagina waar dan een WeTransfer link op stond. Ik was daardoor veel tijd kwijt met dingen uitsturen en documenten bewaren op de server. Dit vond ik heel arbeidsintensief, foutgevoelig en niet klantvriendelijk.

Het Rembrandthuis heeft de ambitie om te groeien in het bereik in de media, dus wilde ik investeren in een goede basis.’

Wat is uiteindelijk de reden geweest dat je hebt gekozen voor PR-Newsroom?

‘Ik was op zoek naar een partij waar makkelijk en heel efficiënt mee te werken was. Ik werk op veel verschillende platformen en ik vind het vrij omslachtig om alles bij vier verschillende partijen uit te moeten zetten. Je moet dan ook honderd keer inloggen. Bij PR-Dashboard vond ik alle PR-mogelijkheden op één plek. Een verzendsysteem, een newsroom én een makkelijke database.’

Je werkt nu een aantal maanden met PR-Newsroom. Wat zijn tot nu toe je ervaringen?

‘Heel goed! Vooral de manier van werken vind ik zo heel fijn. Het is makkelijk te gebruiken en het werkt intuïtief. Ik heb precies gevonden wat ik nodig heb. Het gebruik van PR-Newsroom is voor mij echt een time saver. Het scheelt mij enorm veel tijd met het versturen van extra materiaal, want iedereen kan nu alles zelf vinden. Vooral de fotodienst gaat zo soepel.

Onze newsroom ziet er mooi uit, in onze eigen huisstijl en ik vind het fijn dat wanneer ik een persbericht uitstuur, deze gelijk in de newsroom komt te staan. Zo blijft deze altijd up-to-date. Hier hoef ik verder geen handelingen voor te doen.

Ik vind het heel fijn dat met PR-Dashboard alles op één plek zit, wat dus ook echt een afwegingspunt was voor mij. Daarnaast is de service van PR-Dashboard ook heel goed. Ik heb altijd binnen een uur reactie!’

Je werkwijze is natuurlijk best wat aangepast in de afgelopen maanden, je hoeft nu niet alles na te sturen. Hoe reageert de pers op het gebruik van PR-Newsroom?

‘Voor onze grote voorjaarstentoonstelling ‘Regie: Rembrandt’ hebben wij voor het eerst met PR-Newsroom gewerkt, met uitgebreide informatie en veel beeldmateriaal. Journalisten vonden dit heel makkelijk en ik heb relatief weinig extra verzoeken gehad. Mijn ervaring is dat als het niet goed gaat, je het vanzelf wel hoort. Het is denk ik een positief teken dat we dus bijna niets horen van de journalisten.’

Over JP Verhagen
JP Verhagen is een ambitieuze freelancer uit Rotterdam. Hij werkt voornamelijk voor de culturele sector, zoals voor het Rembrandthuis in Amsterdam. JP verzorgt de outreach naar pers en media. Sinds enige tijd werkt hij voor het Rembrandthuis met PR- Newsroom.

Over PR-Newsroom
Eén plek waar de pers alle belangrijke berichten en informatie kan vinden over jouw bedrijf? Met de oplossing PR-Newsroom plaats je persberichten, media en contactinformatie gemakkelijk op jouw eigen website in jouw eigen huisstijl.