19 november 2020

PR-Newsroom: geef journalisten toegang tot alle persdocumenten

Je kunt journalisten voorzien van persinformatie door dit actief naar ze te versturen, bijvoorbeeld als persbericht. Maar journalisten gaan ook zelf op onderzoek uit. Kunnen ze persberichten, -contacten en beeldmateriaal van jouw organisatie gemakkelijk terugvinden?

PR-Newsroom
Het doorplaatsen van persberichten op de website gebeurt al veel, maar vaak is dit beperkt tot het format dat de website biedt: een nieuwsartikel met datum. Misschien wordt de auteur ook nog genoemd, maar met regelmaat wordt dit niet - of als ‘algemeen’ - ingevuld of worden er geen contactgegevens bij vermeld. Bovendien worden persberichten op dezelfde pagina gepubliceerd als ander bedrijfsnieuws, zoals de aankondiging van een leuke kortingsactie. Persberichten zijn daardoor moeilijk terug te vinden, zeker wanneer de zoekfunctie niet goed functioneert. Nog maar niet te spreken over rechtenvrij beeldmateriaal...

Steeds meer bedrijven richten daarom een online newsroom in als onderdeel van hun contentstrategie: een plek op de website die specifiek is ingericht op het verspreiden en vinden van bedrijfscontent zoals persberichten en beeldmateriaal, met het doel journalisten en media van bruikbare content te voorzien.

Persdocumenten 24/7 beschikbaar
De moderne PR-Newsroom is een plek waar de pers alle nodige informatie over het bedrijf, opdrachtgevers en/of organisaties kan vinden. Het is de plek om je merk en je nieuws 24/7 overzichtelijk te kunnen presenteren. Op deze manier hoeven journalisten, bloggers en andere geïnteresseerden niet meer te mailen of bellen voor informatie, hoeven er geen eenmalige WeTransfers - die ook nog eens verlopen na enige tijd - worden gemaakt en hoeft een journalist niet eerst met de klantenservice te bellen wanneer hij of zij op zoek is naar een woordvoerder.

Snel en eenvoudig persdocumenten aanbieden
De PR-Newsroom van PR-Dashboard is snel en eenvoudig in te richten. Hoewel de newsroom wordt gehost op de servers van PR-Dashboard, waardoor een uptime van 99 procent gegarandeerd is, kan deze in jouw huisstijl worden opgemaakt.

Uit ons tweejaarlijkse onderzoek is gebleken dat journalisten informatie graag op een manier ontvangen zodat ze er meteen mee aan de slag kunnen. Bijna 80 procent van de ondervraagde journalisten geeft aan tekst het liefst plat, direct in de mail, te ontvangen zodat zij dit kunnen knippen en plakken. Dit geldt ook voor bijlagen, oplossingen zoals WeTransfer ziet de journalist liever niet (5%). Net als grote bestanden als bijlage in de mail (10%) of wanneer de journalist moet nabellen om afbeeldingen te bemachtigen (10%).

Niet langer handmatig berichten plaatsen
PR-Newsroom is als stand-alone oplossing in te zetten, maar wanneer je PR-Newsroom toevoegt aan je PR-Dashboard account kun je de persberichten die je uitstuurt direct publiceren in je newsroom.

PR-Newsroom biedt de volgende opties:

-       Persberichten

Met één klik in het verzendsysteem zet je je persbericht online in de PR Newsroom en is het bericht ten alle tijden beschikbaar.

-       Beeldmateriaal

Organiseer eenvoudig al het beeldmateriaal per onderwerp in de newsroom, afbeeldingen en video’s kunnen makkelijk worden gedownload.

-       Huisstijl

Houd je contacten en relaties gemakkelijk up-to-date, door altijd de huisstijl bij te werken in de newsroom. Je kunt mappen aanmaken met logo’s en banners van je organisatie.

-       Contacten

Kies uit een reeks aan opties waarmee de pers contact met je kan opnemen. Zo kun je de pers up-to-date houden van het juiste contact bij het bericht. Bovendien kun je je social media koppelen, zodat journalisten up-to-date zijn van alle berichten en contacten.

-       Integratie op de huidige website

PR-newsroom laat zich eenvoudig aanpassen aan jouw huisstijl. Kies uit lettertypen, diverse kleuren en andere lay-out opties. De newsroom kan technisch onder de website van de organisatie worden geplaatst, bijvoorbeeld met een sub-domein, zodat het lijkt alsof PR-Newsroom onderdeel is van de website.

Probeer PR-Newsroom
Je kunt PR-Newsroom - eventueel in combinatie met PR-Dashboard - nu tegen een actietarief een maand lang uitproberen. Bevalt PR-Newsroom? Dan krijg je dat bedrag als korting op een jaarabonnement. Of vraag een live demo aan. Een van onze medewerkers laat alle functies zien en beantwoord jouw vragen.