01 december 2020

E-book ‘PR in het nieuwe tijdperk’

Door de jaren heen is PR erg veranderd en volgens sommigen niet meer van deze tijd. Zij zeggen: “PR is dood en het persbericht ligt er vlak naast”. Maar niets is minder waar, PR is juist springlevend. Onder andere door vernieuwde communicatiekanalen, vraagt het huidige digitale tijdperk om een andere benadering van PR. Maar hoe pak je dit het beste aan?


Trends in PR

Het is belangrijk dat er online een goede mix is tussen paid, owned en earned media. Deze en andere trends hebben invloed op jouw PR strategie. Maar hoe zorg je ervoor dat de huidige trends in jouw voordeel gaan werken?

Tegenwoordig zijn online media niet meer weg te denken uit de PR-wereld. In combinatie met offline media biedt het je een volledig nieuwe manier om PR uit te voeren. Ook influencermarketing wordt steeds populairder en kan op verschillende manieren, door verschillende type bedrijven, worden ingezet. Door het inzetten van bloggers, vloggers en Instagrammers die op jouw onderwerp en doelgroep aansluiten, zorg je dat zij het publiek voor jou kunnen bereiken.


AVG

PR-activiteiten kunnen – en moeten – tegenwoordig meetbaar zijn. Door het gebruik van de juiste monitoring tools en het stellen van doelen kan je het succes van je campagne bepalen en meten. Sinds de invoering van de AVG zijn er nieuwe regels omtrent privacy en zijn er veel punten waar je op moet letten. Als PR-professional verzamel je namelijk veel gegevens. Zorg daarom altijd dat je contacten op de hoogte zijn dat jij data van hen opslaat. Wees zo open mogelijk over welke gegevens je bijhoudt en gebruikt, en waarom.

In ons E-book lees je meer over online media, influencermarketing, het meten van resultaten en de AVG. Je leest hoe deze 4 trends invloed hebben op PR in het digitale tijdperk en hoe je deze het beste kunt inzetten.


Wat verandert er niet?

Hoewel er veel nieuwe ontwikkelingen zijn, zullen er een paar dingen nooit veranderen binnen het PR-vak. Het is als PR-professional erg belangrijk om je database altijd up-to-date te hebben. Je database bevat namelijk een schat aan informatie, maar kan nutteloos blijken als de gegevens niet meer kloppen. Een goede voorbereiding is dus het halve werk en met de juiste voorbereidingen bespaar je jezelf een hoop stress. Zo maak je het niet alleen jezelf gemakkelijk, maar zorg je uiteindelijk ook voor betere PR resultaten. Ook is en blijft het contact behouden met de journalisten in je database erg belangrijk. Hierdoor lever je altijd per journalist relevante content aan.


Ben jij benieuwd geworden naar de veranderingen van PR en hoe deze veranderingen jou kunnen gaan helpen? Download dan hier het E-book ‘PR in het nieuwe tijdperk’ van PR-dashboard.