15 juni 2021

Influencers: ben ik in beeld?

Door Jeroen Goeman Borgesius - directeur & founder PR-Dashboard

Veel mensen kijken bij het selecteren van online media en influencers naar die handige kolom met het aantal volgers die wij tonen. Of naar de grafieken waarop je per medium, per kanaal de ontwikkeling ziet van dat aantal volgers over de afgelopen maanden. Je ziet dan bijvoorbeeld of iemand Twittervolgers verloor, maar juist groeide op Instagram. 

Niet alleen volgers zijn belangrijk, maar ook inhoud
Soms is het beste om in het kaartje van een journalist of influencer op de social media iconen te klikken zodat je kunt zien wat diegene toont aan al die volgers.

Ben je bijvoorbeeld een reisbestemming dan heb je niks aan iemand die alleen maar foto’s van zichzelf post. Dan wil je juist iemand die de camera omdraait en toont hoe mooi het hotel is, hoe blauw de zee is en wat voor mooi uitzicht je hebt.

Afspraken maken
En wil iemand jouw mooie lokatie een keer gebruiken als achtergrond voor een (mode)reportage? Maak dan gewoon duidelijk afspraken wat jij daar voor terug wilt hebben, Je doet op deze manier elkaar een plezier.

Ik heb jarenlang PR gedaan voor Disney en Club Med, dus ik werd heel vaak gevraagd om gratis reizen of lokaties.... Voetballers, zangers en modefotografen. Elke keer liet ik weten wat ik terug wilde hebben en dan mochten zij hun gang gaan. Vaak was dat zoiets eenvoudigs als een hele duidelijke foto van het Disney kasteel of een medewerker met een Club Med shirtje die een drankje serveerde. Dan wist iedereen waar de rest van de mooie beelden was gemaakt. Wees niet bang om duidelijk te zijn. Jouw organisatie of bedrijf wil uiteindelijk ook in beeld komen.

 

De afbeeldingen in dit bericht zijn bedoeld ter illustratie en hebben geen inhoudelijke relatie met het artikel.