08 december 2021

Ontwikkelingen 2022: een nieuw verzendsysteem en meer

Voor PR-Dashboard was 2021 het jaar van ontwikkeling. We introduceerden nieuwe PR-software en we brachten een extra editie uit van ons tweejaarlijkse onderzoek naar de relatie tussen Pers en PR: hoe gaat het met die relatie in tijden van Corona? We verlieten ons kantoor in hartje Amsterdam om remote verder te werken, startten met PR-Bootcamp en voerden enkele grote updates uit binnen het product PR-Dashboard. 

Ook in 2022 gaan we niet stilzitten: de eerste grote verandering staat voor de deur, de introductie van een nieuw, ultramodern verzendsysteem. Dit combineren we met een grote update van PR-Dashboard. Wat gaat er allemaal veranderen?

Nieuw verzendsysteem
We bouwen momenteel aan een volledig nieuw verzendsysteem. De introductie vindt plaats in het eerste kwartaal van 2022. Het is een supermodern verzendsysteem, waarbij we gebruik maken van de allernieuwste technieken om jouw berichten zo optimaal mogelijk bij de ontvangers te bezorgen. Dat betekent bijvoorbeeld: een drag&drop systeem voor afbeeldingen en tekstvelden, een perfecte balans tussen beeld en tekst, de mogelijkheid om achtergronden aan te passen, call-to-action knoppen toe te voegen en om het bericht op alle mogelijke beeldschermen perfect weer te geven.

Verschil tussen oud en nieuw
Het gebruik van het nieuwe verzendsysteem is eenvoudig. Tegelijkertijd zullen er ook bekende werkwijzen en mogelijkheden veranderen. Bijvoorbeeld met de berichten die je maakte in het oude verzendsysteem: deze blijven wel bewaard, maar kun je niet meer hergebruiken. Ook zullen er nieuwe templates ingericht moeten worden, de oude techniek synchroniseert niet met de nieuwe. Daar gaan we je natuurlijk bij helpen.

Zo zullen we meerdere PR-Bootcamps organiseren om je in groepsverband alles te leren over de mogelijkheden, organiseren we online trainingen en kun je altijd een beroep op ons doen via de chat.

De 'grootverbruikers'; organisaties die 100 persberichten of meer per jaar versturen, krijgen apart bericht van ons om samen te kijken naar de meest efficiente overgang voor hun organisatie. Maar over het algemeen zal het betekenen dat de werkwijze vereenvoudigt, je nog mooiere persberichten kunt maken en dat het werken in PR-Dashboard nog leuker wordt.

Verdere ontwikkelingen 2022: PR-RSVP, PR-Questions, PR-Bootcamp, PR-Newsroom en Pers&PR Monitor
We bouwen verder aan nieuwe PR-software producten. Zo zijn we bezig met de voorbereidingen van PR-RSVP: een handige tool waarmee je je uitnodigingen voor persevents en bijeenkomsten gemakkelijk kunt organiseren en deelnemers kunt registeren en bijhouden. Ook ontwikkelen we verder in PR-Newsroom en in PR-Questions, de software voor iedereen die contact onderhoudt met de pers. Hiermee kun je gemakkelijk hybride samenwerken met collega's, zorg je voor consistente woordvoering, borg je de inhoudelijke kennis in de organisatie en kun je het issue-management van jouw bedrijf goed beheren.

We gaan ook heel regelmatig PR-Bootcamps organiseren. De meest recente bijeenkomst ging over mediamonitoring en mediawaarde en werd hoog gewaardeerd door de deelnemers. Houd voor deze bijeenkomsten, waarbij je tijdens een ochtendsessie wordt bijgespijkerd over een onderwerp dat leeft in de PR en waarbij je je vakgenoten tegenkomt, de website www.pr-bootcamp.nl in de gaten. De bijeenkomsten zijn gratis voor onze abonnees.

Pers&PR Monitor
Natuurlijk staat ook de Pers&PR-Monitor weer voor de deur! Doe mee met dit tweejaarlijkse onderzoek naar de relaties tussen journalisten en PR-mensen. De onderzoeksresultaten helpen je weer bij jouw meest effectieve PR-strategie. Daarom ontvang je als deelnemer als eerste de onderzoeksresultaten. Bovendien krijg je dan een uitnodiging voor de presentatie van de resultaten in Soho-House Amsterdam. Klik hier om mee te doen.