John Knol over Persvragen en mediamonitoring-advies

Als geen ander weet John Knol hoe het reilt en zeilt in het medialandschap. Na jarenlang werkzaam te zijn geweest als Commercieel Directeur bij Media Info Groep en Benelux Manager van Lexis Nexis, gooide hij eind 2021 het roer definitief om. Hij begon voor zichzelf en werd partner van Persvragen software. De nieuwste PR-tool die is ontwikkeld door PR-Dashboard.

John is voor PR-Dashboard geen onbekende. Jeroen (Goeman Borgesius) en hij hadden al geregeld contact met elkaar. John vertelt: “Tijdens een gesprek met Jeroen vertelde hij over de nieuwe PR-software ‘Persvragen’ en vroeg of ik iemand kende die zich daar mee bezig zou kunnen houden. Zodra ik naar de tool had gekeken dacht ik: hier zitten veel mensen in communicatie- en woordvoerdersland op te wachten! Dus ik stelde voor om dit zelf op te pakken.”

Samenwerking
En zo is het balletje gaan rollen. John werkt nu samen met PR-Dashboard. Hij geeft onafhankelijk mediamonitoring-advies aan abonnees en is mede-verantwoordelijk voor de verkoop en ontwikkeling van de Persvragen software. John is enthousiast. “Het mooie aan deze samenwerking is dat ik mijn kennis en expertise hier heel goed bij kan inzetten. We bundelen onze krachten waardoor iedereen zich verder blijft ontwikkelen.

In vorige functies werd ik door interne besluitvorming vaak afgeremd in mijn werkzaamheden. Dat is nu heel anders. Bij PR-Dashboard worden beslissingen en afwegingen snel gemaakt. En dat is noodzakelijk. De wereld van communicatie en media is een snel veranderende wereld, waar je voordat je het weet achter de feiten aan loopt. Je moet blijven innoveren om in te spelen op de wensen van de markt. Met Persvragen én de expertise die PR-Dashboard in huis heeft is dat mogelijk en worden beslissingen snel
genomen. Dat werkt heel erg prettig.”

Persvragen en mediamonitoring-advies
Volgens John is er nog nooit eerder een echt goede tool zoals Persvragen aangeboden aan organisaties en overheden. Zeker niet als het gaat om een efficiënt, duidelijk en transparant systeem dat ook nog AVG-proof en up-to-date is. “Het systeem biedt een duidelijk overzicht van de door de media gestelde vragen, de interne antwoorden hierop én daarbij een vermelding wie de interne kennisdragers zijn over het onderwerp. Dit werkt snel en neemt daardoor grote ergernissen weg voor journalisten én woordvoerders. Dat vind ik fantastisch en is dé redenen waarom ik hier deel van wil uitmaken.

Ik geef nu demo’s over Persvragen en ik geef organisaties advies hoe zij mediamonitoring het beste in kunnen zetten en spreek veel met (potentiële) klanten. Daarnaast kijk ik samen met collega’s van PR-Dashboard naar de systemen. Hoe we deze zo goed mogelijk op elkaar laten aansluiten en verdere verbeteren.”

PR-Bootcamp
Vorig jaar gaf John zijn eerste training bij PR-Dashboard. Ook dit jaar organiseert hij samen met PR-Dashboard meerdere PR-Bootcamps, om opgedane kennis, ervaringen en innovaties over verschillende onderwerpen te delen. Binnenkort wordt de eerstvolgende datum bekend gemaakt. Houd onze website in de gaten www.pr-bootcamp.nl of volg ons via social media.

Afspreken met John?
Wil jij advies op het gebied van mediamonitoring of in gesprek over Persvragen? Neem dan direct contact op met John via: john@persvragen.nl